Friday 16 October 2015

Apa yang perlu Makan untuk Elakkan Keradangan Resdung? Makanan yang membantu dalam proses rawatan resdung.

Setiap orang mempunyai alahan dari semasa ke semasa, tetapi bayangkan hidup anda jika anda mempunyai hidung, sakit kepala, atau tekanan sinus tersumbat atau berair setiap hari? Ini adalah apa yang ia seperti untuk mereka yang mempunyai sinitus kronik. Ada sesuatu yang semula jadi yang bukan sahaja dapat mengurangkan gejala-gejala ini, tetapi membuat anda berasa lebih bertenaga, meningkatkan sistem imun anda, dan juga boleh meningkatkan kesihatan kulit dan rambut anda: makan makanan yang melawan keradangan.

Perubatan tradisional Cina telah lama berpegang kepada kepercayaan bahawa makanan yang anda makan dan gaya hidup anda memimpin boleh memberi kesan kepada kesihatan anda sebanyak mana-mana regimen perubatan. Keradangan adalah punca kepada masalah kronik sinus, dan juga alahan dan demam alergi.

Diet yang berkhasiat bukan sahaja boleh mengurangkan keradangan dalam sistem anda, tetapi juga meningkatkan imuniti anda untuk bakteria yang boleh membawa kepada jangkitan sinus. Juga, ada makanan yang boleh unclog saluran hidung dan memudahkan pernafasan anda. Sama seperti kita akan meletakkan yang betul gas ke dalam kereta untuk memastikan ia berjalan dengan baik, makanan yang anda masukkan ke dalam badan anda boleh disesuaikan dengan keperluan anda untuk membantu anda berasa anda yang terbaik.

sabun resdung seri emas

Jadi, apa makanan yang boleh mengurangkan dan mencegah keradangan?

Omega 3 asid lemak yang bermanfaat untuk mengurangkan keradangan. Ini boleh didapati dalam ikan seperti salmon liar, ikan kod, dan sardin. Ceri tart. Adakah anda tahu lelaki ini sedikit boleh mengurangkan keradangan sepuluh kali lebih baik daripada aspirin? Mereka juga boleh mengurangkan risiko penyakit jantung. Rempah kunyit, yang sering digunakan dalam makanan Thai dan India, mengandungi curcumin, yang secara aktif mengurangkan keradangan. 

  • Alpukat 
  • Kacang 
  • Telur 
  • Sayur-sayuran berdaun (The gelap yang lebih baik!) 
  • Tomato
  • Brokoli (mempunyai banyak vitamin C dan kalsium), asparagus, taugeh 
  • Berries 
  • Epal dan pear 
  • Nuts 
  • Teh hijau 
  • Rempah seperti halia, basil, dan cili merah
Unsur biasa di antara semua makanan dalam senarai di atas adalah bahawa setiap mengandungi antioksidan dan atau omega 3. Sebahagian daripada dunia yang secara semula jadi gravitates kepada pemakanan omega-3 kaya adalah Greece. Diet Mediterranean adalah sangat tinggi antioksidan, dan kajian telah menunjukkan bahawa orang di Greece mempunyai sangat sedikit dilaporkan alahan. Berfikir seperti orang Yunani! Makan salad segar dengan tomato, bawang, buah zaitun, dan banyak ikan segar.

Dengan menggabungkan makanan ini ke dalam diet harian anda, anda bukan sahaja akan secara drastik meningkatkan sinus anda, anda akan mengurangkan keradangan seluruh badan anda. Ini akan meningkatkan kesihatan-meningkatkan kesihatan jantung anda secara keseluruhan, sakit sendi, sakit kepala, dan juga jerawat dan kulit syarat. Nikmati!

No comments:

Post a Comment